V této epizodě si budeme povídat o tom, jak si vytvořit web, když jste fotografka. A ano, tuto epizodu věnuji fotografkách, protože sama fotografkou jsem a protože kolem sebe mám spoustu úžasných fotografek a taky protože jsem mnoha fotografkám udělala web. Takže mám pocit, že mám k tomu tématu, co říct a toužím vám to předat.
V tomto díle se tedy podíváme na zoubek dvěma zásadním věcem ohledně vašeho fotografického webu.
- Jakou zvolit barevnost pro váš web na základě vaší značky.
- Jaký význam mají jednotlivé stránky webu pro vašeho zákazníka.
BAREVNOST VAŠEHO WEBU
Vaše fotky samy o sobě mají zřejmě konzistentní styl, ze kterého vyplyne barevnost a výsledná nálada vašeho webu. Tu ovlivňuje například kde fotíte, jaké používáte filtry, jaké je počasí a roční období, ale především do jakého nálady vaše fotky ladíte a jaký výsledný pocit návštěvníci vašeho webu mají, když vidí vaše fotky:
- v případě jarních značek – jestli doslova cítí z vašich fotek takový ten svěží, jarní vzduch a vůni jarních květin a nových začátků
- nebo v případě letních značek – jestli cítí teplé společenské léto plné slunce, dobrého jídla, pití a zážitků
- a nebo v případě podzimních značek, jestli z vašich fotek cítí podzimní náladu, kdy pijete zachumlaní do svetru horký čaj a za okny je trochu pošmurno, ale zároveň vidíte i teplé hřejivé barvy podzimního listí
- a nebo v případě zimních značek, jestli je to spíš taková zimní chladnější nálada, kdy jsou barvy a příroda v útlumu, je kolem nás hodně černé a bílé, ale zároveň v této době máme také zlatavé společenské oslavy spojené s hojností, šampaňským a světýlky, jako jsou například Vánoce a Silvestr.
Je tedy důležité, abyste vždy přemýšlela tak, aby barevnost vašeho webu podpořila atmosféru vašich fotek – aby barvy vašeho webu byly s vašimi fotkami v souladu a ne aby jim vzaly pozornost.
VÝZNAM JEDNOTLIVÝCH STRÁNEK VAŠEHO WEBU
Základní web je tedy tvořen těmito stránkami:
- stránkou “O mně”, kde ukážete návštěvníkovi, kdo jste a kde projevíte svou autoritu, empatii a osobnost
- stránkou “Portfolio”, kde ukážete druhým svou nejlepší práci a zároveň dáte návštěvníkovi odpověď na otázku, jak bude viděn vašima očima a vyobrazen na fotkách
- stránkou “Nabídka”, kde ukážete potenciálnímu zákazníkovi, jakým jedinečným způsobem ho provedete celou zkušeností, aby získal fotky, po kterých touží
- stránkou “Homepage”, jejímž cílem je zaujmout návštěvníka a rozvést ho po vašem webu
- stránkou “Kontakt”, kde se s vámi může potenciální zákazník spojit.
Pokud máte jakékoliv otázky k tvorbě webu, klidně se ptejte – moc ráda vám na ně odpovím. Je to téma, které mě neskutečně baví, protože právě web je místo, kde se vaše podnikání dostává do reality. A proto je důležité, aby váš web dokázal zanechat dojem a promluvit přímo k srdci vašeho zákazníka. Tak neváhejte a napište mi.
Leave a Reply