pět špatných důvodů proč podnikat

Špatné důvody proč podnikat

Mnohokrát jsem se setkala se špatnými důvody, které vedly k potřebě podnikat nebo vytvořit si nový web. Potřeba nového webu úzce souvisí s potřebou posunout se v podnikání. Pokud podnikání není postaveno na správných základech, tvorba webu pak už není investicí, která má potenciál posunout podnikání na vyšší úroveň, ale je spíše řešením osobní situace. A jak je známo – aby se podnikání dařilo, musí být úzce zaměřené na řešení potřeby nebo problému, který zákazník skutečně má. 

1. PODNIKÁTE KVŮLI DRUHÝM

Když cokoliv děláte pro to, abyste získali od druhých respekt nebo uznání, nemůže to dlouhodobě fungovat. Podnikání ani tvorba webu není prostředkem k tomu, aby si vás manžel (nebo třeba vaši rodiče) vážili. Není to ani zakrývací manévr, aby to vypadalo, že něco děláte (ze strachu, že vás ten druhý opustí nebo přestane sponzorovat).

2. PODNIKÁTE KVŮLI SVÉMU SEBEVĚDOMÍ

Podnikání a tvorba nového webu kvůli získání vlastní sebeúcty a hodnoty taky nemůže fungovat. Není to prostředek k řešení si komplexu méněcennosti, ani k tomu, jak se cítit sám se sebou lépe a získat vyšší sebevědomí.

3. PODNIKÁTE, PROTOŽE CHCETE DĚLAT TO, CO VÁS BAVÍ

Vašeho zákazníka nezajímá, že chcete dělat to, co vás baví. Pokud tu není skutečná potřeba trhu a pokud v tom, co vás baví nejste výjimeční, není ani toto dobrý důvod, proč začít podnikat nebo vytvořit nový web. Riskujete také, že to co baví vás, baví i tisíce dalších lidí a že budete podnikat na saturovaném trhu, který bude držet vaše ceny proklatě nízko. Navíc můžete takto snadno o svůj koníček přijít, protože ho už nebudete dělat pro radost, ale pro peníze.

4. PODNIKÁTE, PROTOŽE CHCETE BÝT SVÝM VLASTNÍM ŠÉFEM

To, že chcete získat svobodu a být svým vlastním šéfem také není správný důvod k podnikání. Nikoho bohužel nezajímá, že už nechcete být zaměstnaní nebo, že toužíte řídit si svůj čas sami.

5. PODNIKÁTE, PROTOŽE CHCETE VYŘEŠIT SVÉ FINANCE

Zákazníkovi je jedno, že chcete vydělat peníze nebo že je potřebujete. Pokud z vašeho podnikání bude patrné, že vám jde především o peníze, budete ho dokonce odpuzovat. Vaše finanční odměna je odvislá od toho, jak velkou hodnotu dokážete vytvořit a kolika lidem jste schopní ji předat. Pokud v této rovnici něco nehraje, není vaše podnikání postaveno na zdravých základech.

Svou práci a svůj nový web musíte dělat především pro vašeho zákazníka. Zákazníka nezajímají vaše důvody, proč podnikáte – vždy ho bude zajímat jen to, co z toho bude mít on. Všechny vaše produkty a služby, veškerá vaše marketingová komunikace a samozřejmě i váš web, musí být zaměřen na vašeho zákazníka a na jeho skutečnou potřebu nebo řešení jeho problému – ne na řešení vaší osobní potřeby nebo problému.

Dělejme svou práci především pro zákazníka – mějme upřímnou touhu pomoci druhým a něco skutečně změnit.

Hezky to shrnuje tento citát z knihy Donalda Millera, Building a Storybrand.

“The day we stop losing sleep over the success of our business and start losing sleep over the success of our customers is the day our business will start growing again.”

Donald Miller

JEDNO VELKÉ ALE

To, že chceme, aby si nás druzí vážili nebo že si chceme zvýšit sebevědomí je v životě naprosto přirozené. Stejně tak jsou přirozené motivy jako získání svobodu a dělání práce, která nás baví. A samozřejmě – všichni také chceme vydělat peníze.

Na získání sebedůvěry, svobody nebo peněz není nic špatného – můžete tak žít bohatší život, být zdravější a zabezpečit své děti nebo rodiče.

Všechny tyto důvody se můžou na první pohled zdát jako egoistické. Můžou působit dojmem, že je potřeba se jich vyvarovat. Tak to ale není. Málokdo z nás je povýšen nad potřeby svého ega.

Je také přirozené, že se každý zajímá o to, co získá. Zákazníka zajímá především to, co získá, pokud si koupí vaše produkty nebo služby. A vás přirozeně zajímá především to, co ze svého podnikání získáte vy sami.

Osobní důvody tu budou nejspíš vždy. Co můžete ale udělat je, že je využijete jako palivo, které vás motivuje a pohání vpřed.

Když je lvice hladová, má větší motivaci zlepšit se v lovu. 

Využijte tuto sílu a zaměřte se skutečně na vašeho zákazníka – na to co opravdu potřebuje, na to jaké řeší problémy, co ho nejvíce pálí – a pak nabídněte jedinečné řešení, které získá jen při setkání s vaší značkou a tím, že využije vaše produkty a služby.

Neplýtvejte touto energií, abyste řešili své ego na svém webu nebo na sociálních sítích. Vezměte tuto silnou energii a investujte ji do pochopení vašeho zákazníka, do tvorbu produktů a služeb, které skutečně chce a do péče o něj. Sebeúcta, peníze, čas a další vaše osobní naplnění se dostaví přirozeně jako vedlejší výsledek vašeho podnikání – tedy toho, jakou SKUTEČNOU hodnotu předáváte druhým.