SEO v showit

Vytvářejte skvělé SEO na Showit webu!

V tomto článku zjistíte 5 tipů, jak nastavit SEO v Showit a jak správně optimalizovat svůj web.

HIERARCHIE PRVKŮ NA STRÁNCE

Prvním SEO nastavením je hierarchie prvků na stránce. Pořadí jednotlivých prvků je důležité a můžete jej nastavit během tvorby webu. V každé části stránky (canvasu) si prvky skládejte následovně: dolů přijdou veškeré prvky kromě textových – tedy fotky, galerie, pozadí, symboly, loga apod. Textové prvky pak řaďte opačně, než jdou na stránce. Na webu půjdou prvky ze shora dolů takto: nadpis, pod ním podnadpis a nejníže text. V canvasu v levém panelu ale půjdou prvky odspodu nahoru takto: nadpis, nad ním podnadpis a nejvýše text. Když se podívám na prvky shora, měly by být opačně, a to takto: text, podnadpis, nadpis a následně ostatní prvky. Tento systém se může zdát na hlavu postavený, ale věřte, že až textovým prvkům přidáte ještě textové značky, bude vaším stránkám Google plně rozumět. Správnou hierarchii prvků si můžete ověřit na browseo.net.

Základní SEO v Showit

TEXT TAG – ZNAČKY TEXTOVÝCH PRVKŮ

Každý text na vašem webu, ať už nadpis či podnadpis, musí mít přidanou textovou značku (text tag). Robotům, kteří čtou vaše stránky, tak dáváte vědět, co který text je. Titulek bez textové značky H1 bude pouhým textem a vyhledávač tak nebude vědět, že to je hlavní nadpis celé stránky. V Showit máme značky: H1 – pro titulek, H2 – pro nadpis, H3 – pro podnadpis, p – pro paragraf a nav – pro označení navigačních textů. Velká rada nad zlato: Každá stránka může mít pouze jednu H1.

KLÍČOVÁ SLOVA

Základní stavební kámen pro SEO jsou klíčová slova. Ty byste si měli určit před samotnou tvorbou webu. Lépe pak naplánujete nadpisy a rozvrstvení. Klíčová slova by se měla objevovat skrze celý váš web. Dejte je do nadpisů, podnadpisů i textů, pojmenujte fotky pomocí klíčových slov a rozhodně přidejte klíčová slova do SEO title a Meta description (o tom dále).

OPTIMALIZACE FOTEK

Jak již bylo řečené, fotky byste měli mít pojmenované pomocí klíčových slov. Pokud jste například svatební fotografka bude pojmenování fotky vypadat například takto: svatebni_fotografie-svatebni_misto-vase_jmeno. To ovšem není vše, u fotek se v Showit doplňují alt popisky v pravém panelu. V neposlední řadě je důležité, aby fotky byly ve správné velikosti. Pro Showit ideálně s parametry: max 250 kb, 70 dpi a max 1500 px na širší straně. To platí pro všechny klasické fotky na vašem webu (i blogu). Pro fotky, které máte přes celou šíři obrazovky jsou parametry jiné: max 750 kb, 70 dpi a max 3500 px na širší straně. Dodržováním těchto parametrů docílíte toho, že se váš web bude hladce načítat. A nepřekročíte celkovou velikost webu, kterou vyhledávače při hodnocení také berou v potaz.

SEO STRÁNKY – TITLE A META DESCRIPTION

Když si něco vyhledáte na internetu, vyskočí na vás výčet stránek, které mají titulek a popis. To jsou zmíněné Title (titulek) a Meta description (meta popisek). Tyto dvě věci tedy lidé uvidí ještě před vstupem na vaše stránky. Je tedy důležité, aby nadpis i popisek byly poutavé a zároveň aby oba obsahovaly vaše klíčová slova. Tyto dvě nastavení najdete na každé stránce v Showit v pravém panelu.

Vrhněte se do optimalizace vašeho webu na Showit. Za mě je SEO stále velmi důležitou součástí každého webu. Pokud se na celé nastavování necítíte, obraťte se na nás.

V případě, že máte k webu i blog, určitě vás bude zajímat nastavení SEO na WordPress blogu. U každého příspěvku, který na blog dáte, je důležité a velmi prospěšné SEO nastavit. Nejdřív se však podívejme na některé zakázané techniky SEO.

ZAKÁZANÉ TECHNIKY SEO

Věděli jste, že můžete své stránky přeoptimalizovat? I u tvorby SEO byste se měli držet určitých pravidel a nedělat zakázané techniky. Vyhledávače většinu věcí už mají prokouknutou a budou vás za to penalizovat v hodnocení a určitě se nebudete zobrazovat a prvních příčkách. Některé z těchto technik jsou například: spamování pomocí klíčových slov, přeoptimalizace ALT popisků u obrázků, skrytý nebo neviditelný text a nadměrné používání H1 nadpisů.

SPAMOVÁNÍ POMOCÍ KLÍČOVÝCH SLOV

Klíčová slova jsou základním stavebním kamenem pro optimalizaci vašeho webu. Před samotnou tvorbou webu si uděláte analýzu klíčových slov a následně je používáte při tvorbě textového obsahu. Promítnou se vám v nadpisech, podnadpisech, textech, popiscích, v názvech fotek apod. Rozhodně, ale nepoužívejte klíčová slova všude a ve velké míře v domění, že to pomůže vašemu webu ve vyhledávání. Není to tak, že čím více klíčových slov, tím lépe vás návštěvník najde na Googlu. Dříve to tak fungovalo, ale Google tuto techniku odhalil a zjistil, že takové weby, které obsahují až moc klíčových slov, nejsou pro návštěvníky užitečné a začal je penalizovat. To je jeden z důvodů, proč Showit odstranil možnost vložit skupinu klíčových slov při nastavování SEO u jednotlivých stránek. Používejte tedy klíčová slova přirozeně a v normální míře.

PŘEOPTIMALIZACE ALT POPISKŮ OBRÁZKŮ

I u ALT popisků u fotek nepoužívejte klíčová slova beze smyslu. V Showit je to kolonka Description (popis). Vždy popište, co na dané fotce či obrázku je a co návštěvník vidí. Pokud použijete u každé fotky na webu pouze klíčová slova v domění, že tím zlepšíte svou vyhledatelnost, opět vás Google může penalizovat. Je tedy lepší psát popisky pro lidi nikoliv pro lepší hodnocení. ALT popisky u fotek, by mimo jiné měly sloužit zrakově postiženým pochopit, co na fotkách je. Toho se zkuste držet.

SKRYTÝ NEBO NEVIDITELNÝ TEXT

Chybí vám někde nadpis ve kterém je použité klíčové slovo? Rozhodně ho nevytvářejte jako skrytý nebo neviditelný text. Vyhledávače tyto triky už znají a dokáží je rozpoznat. V lepším hodnocení vám to rozhodně nepomůže. Dokáží rozeznat, že je text stejné barvy jako pozadí, má nastavenou průhlednost nebo nastavení velikosti písma na co nejmenší.

NADMĚRNÉ POUŽÍVÁNÍ H1 NADPISŮ

Je jasné, že nadpis se značkou H1 je nejdůležitější a tudíž by vždy měl reflektovat co daná stránka nabízí se současným použitím klíčových slov. Pokud se domníváte, že když na každý nadpis na stránce použijete značku H1, bude stránka lépe vyhledatelná, mýlíte se. I toto je věc, za kterou vás bude vyhledávač penalizovat. Na každé stránce mějte vždy jen jeden nadpis H1 a udržujte hierarchii prvků. Nadpis podpořte podnadpisy a ty zase texty. Podnadpisy a texty jsou stejně důležité jako hlavní nadpis. Navzájem se potřebují, vyhledávače pak lépe pochopí o čem stránka je a bude ji moct lépe doporučit ve vyhledávání.

Mimo přeoptimalizaci se můžete dopustit ještě zakázaných technik SEO. Ty jsou například: Tvorba duplicitního obsahu a klamavé zpětné odkazy.

DUPLICITNÍ OBSAH

Nikdy texty neduplikujte. Každý text by měl být absolutní originál. Samozřejmě kromě citací. Jinak je to vyhledávači zakázané a hrozí vám za to penalizace. Tvořte všechny texty originální a kvalitní – přizvěte si případně dobrého copywritera, který vám s tím pomůže.

KLAMAVÉ ZPĚTNÉ ODKAZY

Zpětné odkazy jsou jedny ze skvělých technik, jak budovat dobré SEO a získat u vyhledávačů důvěryhodnost a tedy i lepší hodnocení. Už to vám musí napovědět, že zahrávat si a vymýšlet klamavé zpětné odkazy určitě není dobrý nápad. Tvořte jakékoliv odkazy organicky, neplaťte nikomu za to, že si dá na svůj web váš odkaz a vy jeho. Pokud odkazy nejsou konzistentní s obsahem webu, vyhledávače to poznají.

Doufám, že tyto zakázané techniky jsou pro vás užitečné a nebudete je dělat. Snažte se vždy vše tvořit s čistým svědomím a věřte, že vás za to vyhledávače správně ocení a budete vyskakovat na vyšších příčkách ve vyhledávání.

Nastavení SEO na WordPress blogu

Stejně jako si nastavujete SEO na webu, můžete si nastavovat SEO u jednotlivých příspěvků na WordPressu. Prvním krokem je aktivovat si Yoast SEO plugin v nastavení WordPressu. Díky tomu budete mít možnost vypilovat dohledatelnost každého příspěvku na vašem blogu a přivést tak více návštěvníků na váš blog a posléze na web. Tento plugin je zdarma a doporučuji si ho aktivovat.

S čím vám Yoast SEO plugin pomůže?

  1. Můžete spravovat metadata – Díky tomuto pluginu si můžete nastavit vlastní titulek (title) a popisek (description) u každého příspěvku, který se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Snažte se tedy napsat tyto kategorie poutavé, abyste čtenáře přiměli kliknout a přečíst váš článek. Dodržujte přitom stanovenou délku (60 znaků s mezerami pro titulek a 156 znaků pro popisek). S délkou vám pomůže linie pod titulkem i popiskem. Ta musí mít zelenou barvu, v tom případě splňujete SEO požadavek na délku.
  2. Zobrazování článku na sociálních sítích – součástí tohoto pluginu je také možnost upravit si, jak se bude příspěvek zobrazovat, pokud ho budeme sdílet na sociálních sítích. Napsat si můžete originální titulek i popisek a přidat i fotografii, která se bude zobrazovat.

Nastavení SEO u příspěvku

U každého příspěvku se řiďte těmito body:

  1. délka textu by měla být minimálně 300 slov
  2. máte vybrané unikátní klíčové slovo
  3. máte vyplněný SEO titulek a meta popisek
  4. v článku máte nadpis i podnadpisy
  5. klíčové slovo se objevuje v URL příspěvku
  6. klíčová fráze obsahuje klíčové slovo
  7. klíčová fráze se objevuje v nadpisu, na začátku textu, v podnadpisu a textu
  8. klíčová fráze se objevuje v meta popisku, který není ani moc dlouhý, ani moc krátký
  9. máte přidané fotky ve správné velikosti a správně pojmenované pomocí klíčové fráze
  10. článek obsahuje interní a externí odkaz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *