Identita vaší značky, vás a vašich služeb je komplexní soubor věcí. Pro designovou tvorbu vašeho web jsou důležité prvky jako logo, barvy, písma a symboly. Každou jednotlivou věc můžete v Showit nastavit. Postupně vám poradím, jak na to. Tuto akci doporučuji udělat ještě před samotnou tvorbou webu.
Pokud web tvoříte ze šablony, vždy by měla mít nastavené barvy a fonty v DESIGN SETTINGS v levém panelu.
BARVY A PÍSMA
Barvy společně s fonty nastavíte v Showit v záložce DESIGN SETTINGS v levém panelu. Objeví se vám základní paleta osmi barev. Každou jednotlivou barvu si můžete změnit. Stačí jednoduše kliknout na barvu a objeví se vám barevné pole, kde si barvu naladíte podle svého nebo můžete využít okénka, kam vložíte kód barvy. Nejrůznější barevené palety najdete v Canvě, kde si i mimo jiné můžete paletu nechat vygenerovat z vaší fotografie. Následně si kód zkopírujete a vložíte do Showit. Vždy je dobré mít v paletě na začátku černou barvu (#000000) a na konci bílou barvu (#ffffff). Věřím, že obě barvy využije skoro každý.

Nastavení barev a fontů v Showit
Pod barevnou paletou si nastavíte písma pro jednotlivé textové prvky. Vyberete si nejen font ale i barvu, velikost a pozici pro titulek, nadpis, podnadpis a text. Nejprve je však důležité si fonty z vaší brand identity do Showit nahrát. V záložce DESIGN SETTINGS si nahoře překliknete na FONTS. Pokud je font jeden z Google fontů, velmi jednoduše si ho vyberete v nabídce. Pokud máte nějaké speciální písmo, je potřeba ho mít jako soubor a to ve formátu .woff. Pokud máte jiný formát, využijte online konvertory na převod do správného formátu. Dalším krokem je vytvořit si v záložce MEDIA LIBRARY složku “fonty” a daný .woff soubor tam nahrát. Pak se vrátíte zpět do DESIGN SETTINGS a v části CUSTOM FONTS vyberete právě ten, který jste si nahráli do knihovny.
Kam pro fonty?
Vyzkoušejte například Creative market. Fonty jsou tam roztříděné podle stylů a tak jednoduše najdete přesně ten, který hledáte. Velký pozor si však dávejte na českou diakritiku u písem. Vždy vyzkoušejte slova jako šiška, kůň, dřevíčko apod. Na obrázku můžete vidět, že některé fonty českou diakritiku nepodporují.
LOGO
Pokud máte logo vytvořené od grafika, vyžádejte si ho ve formátu .png nebo .svg – tak aby logo mělo průhledné pozadí a vy jste si ho mohli libovolně umisťovat na webu. Takové logo si nahrajte do MEDIA LIBRARY stejně jako například fonty. Na web ho pak vkládáte jako obyčejný obrázek.
Může se stát, že logo nemáte a zároveň nepotřebujete nic složitého. Postačí vám pouze textové logo. Takové si můžete v Showit vytvořit sami pomocí textového pole a zvoleného fontu.
SYMBOLY
V případě že jsou součástí vaší brand identity i specifické symboly, rozhodně je využijte na svém webu. Přidání do Showit je jednoduché. Opět je důležité mít symboly ve formátu s průhledným pozadím. V MEDIA LIBRARY si vytvoříte složku „symboly“ a do ní jednotlivé prvky nahrajete. Pak je na váš web vkládáte, stejně jako grafické logo, pomocí spodní lišty, a to prvku obrázku (IMAGE).
Pokud si celou brand identitu tvoříte sami, dbejte na to, aby fonty a barvy k sobě ladily a nezapomínejte na pravidlo, že méně je někdy více. Pokud chcete mít jistotu zaručeného úspěchu, najděte si specialistu na tvorbu brand identity.
Ve videu níže můžete shlédnout celý proces vkládání barev a fontů do Showit. Opět opakuji, že tuto akci je nejlepší dělat před samotnou tvorbou webu. Může také nastat situace, kdy vám web běží pár let a přišel čas na změnu. V tom případě využijte návod níže, který vám pomůže krok po kroku redesignovat stránky (změnit fonty a barvy na zaběhlém webu na Showit).
Jak postupovat pokud se po čase rozhodnu na webu změnit barvy a fonty?
Začněte tím, že si v DESIGN SETTINGS vyberete barvy. Je to ta jednodušší část. Pravděpodobně bílou a černou si v paletě vždy ponecháte. Jednotlivé barvy si vložíte pomocí šestimístného kódu nebo naladíte na barevné ploše sami.
Druhým krokem jsou fonty. Vyberte fonty a zjistěte, zda v Showit jsou rovnou k vybrání. Případně si je stáhněte/kupte a následně nahrajte do vaší MEDIA LIBRARY v Showit. Nezapomínejte na formát .woff. Po nahrání/vybrání písem se vraťte zpět tam, kde jste měnili barvy. Pod barevnou paletou změňte každému jednotlivému textu jeho písmo. Titulek, nadpis, podnadpis i paragraf musí mít nastavené nové písmo. Jedině tak docílíte změny.
Třetí krok je ten nejsložitější – ani ne tak technicky, jako časově. Je potřeba projít každý textový prvek na webu a zkontrolovat font. Ve většině případech jsou totiž vaše textová pole označena symbolem “+” a automaticky se po přenastavení fontů nezmění. Stačí kliknout na text a změnit v pravém panelu v záložce TEXT STYLE hned první kolonku. Podle typu textového pole vyberte pole bez označení + a písmo získá nastavení, které jste zadali v DESIGN SETTINGS. Pak už si jen pozměníte velikost písma podle potřeby.
Naštěstí u barev je to o něco jednodušší. V 99% máte vybrané barvy z barevné palety a pokud barvy v paletě změníte, automaticky se změní i v šabloně. Přesto je dobré celý web projít a zkontrolovat, zda se daná barva na dané místo hodí (jestli například prvek nesplynul s pozadím).
Pokud si v těchto prvních krocích nejste jistí, využijte službu Showit asistence – kde vám pomůžeme se založením účtu, nahráním šablony, pochopením Showit i s jednotlivými kroky, které vás dovedou k vysněnému webu.
[…] Více o barvách a fontech v Showit se dočtete ve článku ZDE. […]