Homepage neboli domovská stránka je v první řadě vaší internetovou vizitkou a ve druhém případě je rozcestníkem vašeho celého webu. Úvodní stránka je výchozí stránkou webu a zároveň je to také v 90% první stránka, kterou návštěvník vašeho webu uvidí. Je tedy důležité, aby vaše homepage byla přehledná a zároveň výstižná ohledně toho, kdo jste a co děláte.
V dnešní době plné konkurence je důležité dát zákazníkovi odpověď na to, co opravdu hledá, během pěti sekund od chvíle, co otevře vaše stránky. Jsou dva případy: 1. návštěvník nalezne, co hledá a díky homepage pokračuje na další stránky vašeho webu (toto je váš potenciální zákazník) nebo za 2. návštěvník hned nenalezl, co potřebuje a odchází z vašeho webu, aniž by se podíval na podstránky. Je tedy důležité se zaměřit na to, aby se druhá možnost děla co nejméně. V tom vám pomůže perfektně vytvořená homepage.
Homepage jako rozcestník
Vaše domovská stránka je rozcestník vašeho webu. Měly by tedy mít navigační panel s odkazy jako například O MNĚ, SLUŽBY, KONTAKT. Odkazovat z úvodní stránky můžete i v jednotlivých částech. V části, kde se krátce představujete, dejte odkaz VÍCE O MNĚ, nebo v sekci, kde popisujete, co děláte, dejte odkaz na stránku SLUŽBY. Určitě nezapomínejte na odkazy na vaše sociální sítě, jako je instagram, facebook nebo čím dál více oblíbený pinterest.
Co dát na vaší domovskou stránku?
V první řadě dejte návštěvníkovi odpovědi na otázky, které hledá.
Kdo jste?
Během několika sekund musí návštěvník pochopit, kdo jste. Dbejte tedy na to, aby logo bylo zřetelné a zkuste co nejjednodušeji a nejvýstižneji říct, kdo jste. Jde o to, předat zásadní informaci o vás i uživatelům, kteří vaší stránku jen rychle přejedou očima. Použijte poutavou a kvalitní úvodní fotku, která v návštěvníkovi vzbudí důvěru a pomůže zaujmout jeho pozornost a zároveň mu napoví, kdo jste a co děláte.
Co děláte?
Tato otázka se pojí s otázkou první. Během těch málo vteřin musí návštěvník zjistit i co děláte. Musí mít během chvíle jasno, s čím mu můžete pomoct. Nastiňte, jaké služby či produkty nabízíte. Pro detailnější specifikaci návštěvníka odkažte na další stránku.
Čím jste právě vy výjimeční?
Proč by si měl zákazník vybrat právě vás? V čem jste lepší, jiní, výjimeční něž ostatní? Zamyslete se nad vaší výjimečností a vyzdvihněte ji na vaší úvodní stránce.
Kde návštěvník najde další informace?
V momentě, kdy návštěvník zjistil, kdo jste a co děláte a rozhodne se, že právě vy byste mu mohli pomoct, potřebuje se dostat na další informace. Přichází tedy na řadu vytvořit z homepage rozcestník celého webu. Odkažte návštěvníka na vaše podstránky.
Vyzvěte návštěvníka k akci!
Právě jste návštěvníkovi představili vaši homepage, kde našel přesně to, co potřeboval, tak toho využijte a odkažte ho třeba na váš kontaktní formulář či ho přesměrujte na podcast nebo na nejnovější článek na blogu.
Jak se o homepage starat?
Tato část vašeho webu by měla být nejvíce aktualizovaná. Přidávejte nejnovější informace, odkazy na zajímavé články či změňte fotografie. Snažte se, aby váš web nezačal stagnovat. Úvodní stránka je váš první kontakt s potenciálním zákazníkem, dbejte na to, aby informace vždy byly aktuální.
Zkuste z vaší homepage získat emaily od vašich návštěvníků. Nabídněte jim něco zdarma ke stažení nebo jim dejte výzvu k odběru novinek. Následně můžete rozjet váš e-mail marketing například s úžasným Flodeskem. Co je Flodesk a jak funguje si přečtěte v článku ZDE.
Showiterka
Leave a Reply